Pozycjonowanie stron a content – jak pisać dobre treści pod SEO?

Wysokie pozycje strony w Google to sposób na stanie się widocznym w sieci, a także promocję swojego biznesu. Jeżeli interesuje Ci skuteczne pozycjonowanie stron, musisz w pierwszej kolejności pamiętać o wysokiej jakości treściach, które stanowią wizytówkę Twojego biznesu i sprawią, że zarówno użytkownicy, jak i Google, docenią Twoją witrynę. Jak zadbać o content, aby być wysoko w Google? Sprawdźmy!

Jak tworzyć dobry content, aby pozycjonowanie stron było skuteczne? Sześć porad!

Content to temat rzeka, podobnie jak pozycjonowanie stron, dlatego też podpowiemy Ci pokrótce o najważniejszych elementach, na jakie musisz zwrócić uwagę. Bez nich, Twoje działania SEO nie będą skuteczne!

Po pierwsze – Nagłówki

Nagłówki to pierwsze fragmenty tekstów, na jakie zwracają uwagę użytkownicy, czytający tekst na Twojej stronie internetowej. Dlatego też muszą zostać odpowiednio wyróżnione, np. inną wielkością czcionki czy też pogrubieniem. Muszą również przyciągać uwagę i być na tyle ciekawe, że zachęcą użytkownika do dalszego przeczytania tekstu. Co więcej – jeżeli chcesz, aby nagłówki były bardziej pomocne w pozycjonowaniu strony internetowej, wprowadź do nich słowa kluczowe. Oczywiście naturalnie, by idealnie do nich pasowały.

Po drugie – Podział tekstu

Nikt nie lubi czytać ścian tekstów, które przytłaczają i uniemożliwiają dokładne skupienie się na treści. Dlatego też tak istotne w dobrej jakości contencie, jest podział teksty na akapity – dzięki temu będzie on bardziej przyjazny użytkownikowi, a Ty będziesz mieć większą szansę na to, że zostanie przeczytany przez Internautę, a także doceniony przez Google. Również dzięki temu użytkownicy dłużej pozostaną na stronie, co również będzie miał wpływ na pozycjonowanie strony.

Po trzecie – Formatowanie treści

Które teksty czyta się najlepiej? Oczywiście te, napisane profesjonalnie i prawidłowo pod względem językowym, ale również odpowiednio sformatowane, które prezentują się estetycznie pod względem… wizualnym. Tak, to prawda – teksty, w których znajdują się pogrubienia, kursywy, różne kolory czy inne elementy, wyróżniające poszczególne fragmenty, są atrakcyjniejsze i łatwiej się je czyta. A do tego pozwalają np. pogrubić słowa kluczowe, wyróżnić lead albo ważną część tekstu. To korzystne zarówno pod względem pozycjonowania stron WWW, jak również zainteresowania Twoją witryną.

Po czwarte – Merytoryczność

Oczywiście najważniejsze w dobrym contencie jest to, aby był on profesjonalnie napisany, a więc przekazywał użytkownikowi wiedzę. Lanie wody na niewiele się zdaje, bo z jednej strony Twoja witryna nie zostanie doceniona przez użytkowników, a z drugiej przez Google. Dlatego też musisz zadbać o eksperckie treści, które będą odpowiadały na pytania użytkowników – to z całą pewnością zostanie docenione przez Google.

Po piąte – Nie tylko teksty

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa była dobrze zoptymalizowana pod SEO i atrakcyjna dla użytkowników, zadbaj nie tylko o wysokiej jakości teksty, ale również multimedia. Wszelkiego rodzaju zdjęcia, grafiki, infografiki czy filmy to również content, w dodatku doskonale postrzegany przez Google. Dzięki niemu użytkownicy będą chętniej wchodzić na Twoją stronę i pozostaną na niej przez dłuższy czas.

Po szóste – Synonimy i kolokacje słów kluczowych

I na koniec to, co czyni tekst o wiele bardziej skutecznym jeżeli chodzi o pozycjonowani8eu sklepu czy strony. Synonimy i kolokacje mają coraz większe znaczenie i są już niemal tak samo istotne jak wyrażenia kluczowe – zwiększają tematyczność artykułu i skuteczniej podpowiadają Google o czym jest dany tekst. A to bardzo korzystne pod kątem SEO.