Co warto wiedzieć przed skorzystaniem z usługi pozycjonowania stron internetowych?

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest rozpowszechnienie swojej oferty na jak największą skalę. Od kiedy wirtualna rzeczywistość stała się niemal codziennością, a każdy przed decyzją jakiegoś zakupu czyta o nim informacje w sieci, coraz więcej prowadzących firmę wpadło na pomysł, by to właśnie tam rozszerzyć swoją działalność. Z biegiem czasu jednak, ofert w internecie powstało tak dużo, że konkurenci z poszczególnych branż zaczęli walczyć o jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

W tym celu, swoją popularność zaczęły zdobywać agencje SEO, zajmujące się usługami pozycjonowania stron i ich reklamą. Okazuje się bowiem, że dzięki odpowiedniemu ułożeniu strony, kilku prostych zmianach w kodzie oraz pozbyciu się obciążających witrynę plików, można wzmocnić swoją lokatę w rankingu wyszukiwania o sporo miejsc. Oczywiście wyżej wymienione zostały tylko podstawowe czynności, którymi zajmują się agencje.

Pozycjonowanie dla lokalnych przedsiębiorców

Posiadając firmę świadczącą usługi lokalnie, nie ma konieczności zaopatrywania się w pakiet ogólnokrajowej oferty promowania stron. Istnieje szereg możliwości, który pozwoli na wypromowanie Twoich usług na terenie miasta i jego okolic.

Podstawowymi działaniami w procesie lokalnego pozycjonowania jest budowanie linków na stronach i portalach miejscowych, odpowiednie wykorzystanie geolokalizacji Google oraz dobieranie fraz kluczowych na podstawie badań konkurencji świadczącej podobne usługi. Po wykonaniu szeregu wyżej wymienionych czynności możemy być pewni, że podczas wpisywania odpowiedniej frazy kluczowej związanej z działalnością, np. Pozycjonowanie stron www Olsztyn, wyniki wyszukiwania pokażą promowaną stronę na wyraźnie wyższej pozycji.

Pozycjonowanie dla lokalnych przedsiębiorców

Przygotowanie witryny do pozycjonowania

Agencja z pewnością pomoże w przygotowaniu właściwych wytycznych, dotyczących przygotowania stron, jednak warto wiedzieć wcześniej, jakich zmian możemy się spodziewać i na co zwrócić uwagę. Początkowo należy upewnić się, czy na pewno posiadamy dobry hosting strony. Może wydawać się to nieintuicyjne, jednak to czy witryna długo się ładuje lub nie zostaje poprawnie załadowana ma ogromny wpływ na wynik wyszukiwania jej w Google.

Następnie można skupić się na uproszczeniu kodu, który często zawiera wiele niepotrzebnych skryptów i jest zbyt skomplikowanie napisany. Istotne jest również pozbycie się obciążających witrynę gifów i grafik, o ile oczywiście takie występują, wprowadzenie poprawek w metadanych oraz stworzenie sitemapy.

Umowa z agencją - co mieć na uwadze?

Niejednokrotnie podpisując umowy, postanawiamy zaufać osobie siedzącej po drugiej stronie biurka i niedokładnie czytamy zawartość regulaminu. Jest to w dużej mierze błąd. Przez niedoczytanie kilku jej aspektów możemy narazić się na dodatkowe koszty oraz brak możliwości skończenia współpracy.

Istnieje parę podstawowych reguł, na które trzeba zwrócić uwagę przed zawarciem współpracy z agencją SEO. Podstawowym aspektem jest czas obowiązywania umowy oraz okres jej wypowiedzenia. Mile widziana jest umowa na czas nieokreślony, gdyż w przypadku niezadowolenia klienta, można przerwać ją z krótkim okresem wypowiedzenia. Innymi koniecznymi do przejrzenia wzmiankami są zasady rozliczenia, informacje o raportach oraz kary umowne.

Więcej informacji na ten temat zawartych jest w artykule przygotowanym przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/umowa-o-pozycjonowanie-strony-internetowej-co-powinna-zawierac