Praca w SEO marzy się wielu osobom. Jednak marzenie to jedno, a rzeczywistość to drugie. Generalnie chodzi o to, że wbrew powiedzeniu „chcieć to móc”, do pozycjonowania nie każdy się nadaje. Branża ta wymaga ogromnej wiedzy i stałego jej pogłębiania. Trzeba być przede wszystkim zafascynowanym tym tematem. W przeciwnym razie trudno będzie o efekty, a i samo dogadanie się z niecierpliwymi klientami okaże się zbyt skomplikowane.

Tak się składa, że pracę na niektórych stanowiskach mogą wykonywać osoby bez większego doświadczenia w danej branży. Są jednak miejsca pracy, w których bez odpowiedniej wiedzy, wykształcenia i doświadczenia pracować się nie da. Przykładem jest pozycjonowanie stron firmy.

Od stażysty do eksperta

Osoby, które chcą być w przyszłości specjalistami SEO najczęściej rozpoczynają swoją przygodę z SEO jako stażyści. Początkujący pozycjoner musi zmierzyć się z szeregiem czynności, takich jak dobór fraz kluczowych, rozpisywanie optymalizacji pod frazy, a także wprowadzanie zmian na pozycjonowanych stronach. Osoba, która zamierza zostać specjalistą SEO musi interesować się tą tematyką, śledzić zmieniające się trendy w branży, a także nieustannie dokształcać.

Młodszy specjalista SEO to stanowisko dla osób, które mają minimum półroczne doświadczenie w branży. Na liście jego zadań znaleźć można przede wszystkim analizę słów kluczowych, kontrolę jakości treści na kontaktach klientów pod względem SEO, a także wykonywanie audytów stron. Na tym etapie specjalista odpowiada również za kontakt z klientami. Młodszy specjalista SEO już swobodnie posługuje się następującymi narzędziami: Google Search Console, Google Analytics, Senuto, ScreamingFrog czy DeepCrawl.

Praca w SEO – co należy o niej wiedzieć?

Specjalista SEO ma już zdecydowanie większą swobodę w podejmowaniu wszelkich decyzji związanych ze swoją pracą. Posługuje się znacznie szerszą wiedzą z zakresu optymalizacji stron. Nierzadko pracując na tym stanowisku, przygotowuje indywidualne plany oraz strategie dla klientów. Ponadto wdraża rozwiązania, które pozwalają na skuteczne pozycjonowanie stron. Specjalista SEO przeważnie doskonale zna język HTML i CSS.

Jakie obowiązki ma ekspert SEO? Posiada ekspercką wiedzę z obszaru optymalizacji stron i umiejętność samodzielnego pozycjonowania. Dzięki temu tworzy niestandardowe rozwiązania problemów, które dotyczą optymalizacji strony. Ponadto z powodzeniem implementuje opracowaną strategię. Na tym stanowisku pracują wyłącznie osoby, które mają przynajmniej kilkuletni staż w branży.

Komu powierzyć pozycjonowanie swojej strony internetowej?

Pozycjonowanie można zlecić freelancerowi, który wykona to tanim kosztem. Jednak nie zawsze warto korzystać z takich usług. Nierzadko po prostu nie przynoszą efektów. Lepiej skorzystać z pomocy firmy, która ma w tym zakresie wieloletnie doświadczenie. Szukać jej można na wiele sposobów, także chociażby poprzez wpisanie do wyszukiwarki internetowej popularnych słów – agencje seo Poznań. To najszybszy i najwygodniejszy sposób na znalezienie eksperta SEO.