Jak pisać teksty SEO?

Czasy, gdy treści przeładowane słowami kluczowymi zdobywały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, minęły bezpowrotnie. Dziś zawartość strony internetowej należy nie tylko odpowiednio zoptymalizować pod wyszukiwarkę, ale również napisać w sposób interesujący i wartościowy dla czytelników. Zastanawiasz się, jak tworzyć skuteczne teksty SEO? Przeczytaj nasz poradnik i poznaj zasady copywritingu, który zapewnia lepszą widoczność w Google.
Na czym polega SEO copywriting?
Miejsce w Top 10 organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania to Twój cel? W takim razie z pewnością zdajesz sobie sprawę, że dziś samo atrakcyjne zaprojektowanie strony internetowej już nie wystarcza. Jeśli chcesz poprawić wyniki w Google, to musisz postawić na skuteczne pozycjonowanie. Jednym z kluczowych elementów optymalizacji witryny pod wyszukiwarki jest tworzenie odpowiednich treści SEO.
Artykuły blogowe, zawartość strony WWW czy opisy produktów w dedykowanym sklepie internetowym każdy rodzaj treści wymaga właściwego zoptymalizowania. To właśnie zadanie dla SEO copywritingu. Skuteczne teksty powinny być zarówno wartościowe dla Google, jak i użyteczne dla odbiorców. Oznacza to, że muszą z jednej strony spełniać techniczne wymogi wyszukiwarki, a z drugiej w angażujący i atrakcyjny sposób odpowiadać na zapytania internautów.
Ekspercki artykuł, który nie dociera do użytkowników, nie przynosi korzyści. Publikacja z niepoprawnie dobranymi słowami kluczowymi generująca wyłącznie bezwartościowy ruch również na niewiele się zda. Dlatego tak istotną rolę odgrywają właściwie opracowane teksty SEO. Jeśli chcesz mieć pewność co do jakości, to możesz zlecić ich przygotowanie agencji interaktywnej. Pamiętaj, że dobre treści odróżniają Cię od konkurencji, pokazują korzyści, prezentują wartości firmy i przede wszystkim sprzedają.

Teksty pod SEO gdzie szukać inspiracji?
Użytkownik potrafi już w kilka sekund ocenić, czy chce dalej czytać tekst na stronie internetowej. Ponadto według badań, aż 84% internautów oczekuje publikowania przez marki treści, które bawią, dostarczają rozwiązań oraz tworzą wydarzenia i doświadczenia 1. Zastanawiasz się, jakie publikacje zainteresują Twoich odbiorców? Pamiętaj, że największym źródłem inspiracji oraz pomysłów jest zawsze odpowiedni research.
Poszukiwanie tematów do tekstów SEO warto zacząć w miejscu, z którego korzysta najwięcej internautów czyli od wyszukiwarki. Google może podpowiedzieć, co interesuje i absorbuje użytkowników sieci. Należy przy tym pamiętać, że podstawą odpowiednio zoptymalizowanych artykułów są słowa kluczowe. Research fraz pomoże stworzyć atrakcyjną dla algorytmów publikację.
Pomysły na skuteczne teksty SEO znajdziesz również w innych miejscach sieci. W poszukiwaniu inspiracji możesz sięgnąć po następujące źródła:
- narzędzia, np. Senuto, Answer The Public, Google Trends
- kursy online,
- fora internetowe,
- media społecznościowe,
- teksty i artykuły konkurencji,
- recenzje produktów i usług,
- komentarze i pytania użytkowników, np. Quora
- dotychczasowe publikacje własne.
Jak pisać teksty pod Google? Dobre praktyki SEO
Pomysł na tekst to nie wszystko. Pisanie pod wyszukiwarki jest bowiem nie lada wyzwaniem. Zobacz, co należy zrobić, żeby Twoje treści były atrakcyjne zarówno dla wyszukiwarek, jak i potencjalnych klientów.
1. Odpowiednio dobierz słowa kluczowe
Skoro wiesz już, na jaki temat będziesz pisać, to kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych. Choć z pewnością świetnie znasz swoją branżę, to warto skorzystać w tym celu z odpowiednich narzędzi np. Senuto czy Semstorm. Wskażą one, które frazy są powiązane z treścią Twojego artykułu i jednocześnie mają dużą liczbę wyszukiwań. W końcu zrozumienie potrzeb klientów pozwala odpowiedzieć na ich problemy i oczekiwania.
Wykorzystaj słowa kluczowe oraz synonimy w tekstach SEO w sposób naturalny, a poprawisz pozycjonowanie na konkretne zapytania. Umieść je w tytule, leadzie, nagłówkach czy w treści poszczególnych akapitów. Pamiętaj również o frazach długiego ogona (dłuższych i bardziej szczegółowych np. jak pisać ciekawe artykuły”) ich trafne określenie pozwala na wstrzelenie się w oczekiwania i potrzeby potencjalnych odbiorców.
2. Pisz jak ekspert w swojej dziedzinie
Dzięki skutecznym tekstom SEO możesz zyskać autorytet w swojej branży. Aby tak się stało, musisz przekonać do siebie odbiorców i wyszukiwarkę. Google od lat stawia na jakość treści, a w przypadku algorytmów z budowaniem statusu eksperta wiążą się trzy zjawiska:
- Topical Authority idea zgodnie, z którą wyszukiwarka lepiej pozycjonuje witryny, które publikują materiały rzetelnie i wyczerpująco opisujące temat związany z daną branżą;
- Topic Cluster podejście do optymalizacji, które opiera się na budowaniu zespołu treści (klastrów tematycznych) wokół konkretnego zagadnienia;
- E-A-T akronim od słów Expertise (wiedza ekspercka) Authoritativeness (autorytet) Trustworthiness (wiarygodność), czyli trzech wskaźników jakościowych strony internetowej.
Zgodnie z wymienionymi zasadami treści SEO powinny odpowiadać na najczęstsze zapytania, promować wartościową dla użytkowników wiedzę, wzbudzać zaufanie, opierać się na sprawdzonych źródłach i fachowej wiedzy oraz być unikalne i tworzone przez specjalistów.
3. Zwróć uwagę czytelnika atrakcyjne tytuły i wstęp
Chwytliwy tytuł to absolutna podstawa każdego tekstu również tego pod SEO. To on bowiem zwraca uwagę i sprawia, że czytelnik chce przeczytać więcej. Co do zasady nagłówek powinien zarówno intrygować, jak i informować. Musi być więc zgodny z treścią i zachęcić do zapoznania się z nią.
Chcesz tworzyć atrakcyjne nagłówki? Istnieje wiele schematów, które mogą Ci to ułatwić. Świetnie sprawdzą się m.in.:
- pytania np. Jak zwiększyć widoczność strony WWW w Google?”,
- tytuły z liczbą np. 10 zasad skutecznego copywritingu”,
- rankingi np. Top 5 najlepszych tekstów na stronie WWW”,
- instrukcje np. Jak napisać dobry artykuł SEO?”.
We wstępie musisz natomiast jasno i zwięźle przekazać czytelnikom, czego dowiedzą się z Twojego artykułu. Aby przykuć uwagę odbiorcy, możesz zastosować metafory, analogie czy łamanie stereotypów.
4. Zadbaj o odpowiednie formatowanie tekstu
Aby trafić do internetowych odbiorców musisz pisać prostym językiem korzyści. Oznacza to, że w tekstach SEO należy używać odpowiednich słów, odwoływać się do emocji, działać na wyobraźnię i stosować konkrety. Bardzo ważna jest również właściwa struktura treści. Atrakcyjny wizualnie artykuł ma nie tylko odpowiednią długość, ale również właściwe formatowanie, które uzyskasz poprzez:
- hierarchiczne nagłówki H1, H2, H3 (ułożone od najważniejszego do najmniej istotnego),
- prawidłowy i logiczny podział treści na akapity,
- wyróżnienia np. boldowanie, listy, wypunktowania,
- komponenty wizualne np. zdjęcia, infografiki, video.
Unikaj przy tym bloków tekstowych oraz trudnych pojęć. Pisz prosto i zrozumiale, a zachęcisz odbiorców do dalszej lektury.
5. Optymalizacja tekstu SEO
Gdy przygotujesz treść, to powinieneś dostosować ją do miejsca publikacji. Oznacza to, że musisz odpowiednio zoptymalizować tekst, aby zwiększyć komfort użytkowników i wartość artykułu dla wyszukiwarki. Dokonasz tego poprzez:
- linkowanie wewnętrzne stosowane naturalnie i z umiarem zwiększa wartość tekstów w kontekście SEO, ponieważ pomaga internautom oraz robotom wyszukiwarek poruszać się po Twojej stronie;
- meta dane meta tytuł (jest ważnym czynnikiem rankingowym) i meta opis (zachęca internautę do kliknięcia w link) służą do rozpoznania zawartości danej strony, dlatego powinny mieć odpowiednią długość, zachęcać do interakcji i zawierać słowa kluczowe dotyczące treści;
- grafiki dodanie zdjęcia wraz z tekstem alternatywnym zawierającym frazę kluczową do artykułu nie tylko zwiększa atrakcyjność treści, ale również umożliwia jego pozycjonowanie w Google Grafika.
Jak tworzyć skuteczne teksty SEO?
Jak widzisz, pisanie tekstów pod SEO to wieloetapowy proces. Wymaga tworzenia atrakcyjnej treści o dużej wartości merytorycznej i przejrzystej strukturze. Potrzebujesz artykułów, które znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania? Zleć to zadanie specjalistom z WeNet.
Skorzystaj z oferty agencji interaktywnej , która stworzy angażujące teksty eksperckie. A Ty w ten sposób zyskasz pozytywny wizerunek w sieci, wzmocnisz pozycję kluczowych fraz oraz zdobędziesz autorytet w swojej branży. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co jeszcze możesz zrobić, by Twoja witryna wyświetlała się jak najwyżej w Google.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski


