Prowadząc poczytne i często odwiedzane profile firmowe w serwisach społecznościowych, a więc na Instagram i LinkedIn, a także na Facebooku musimy pamiętać o tym, że aby odnieść sukces należy uważnie obserwować działania konkurencji i dbać o właściwą komunikację z użytkownikami, a tym samym dostarczać fanom treści których oczekują. Ma to wyjątkowe znaczenie zwłaszcza teraz, gdy obserwujemy sytuację kryzysową nie tylko na polskim rynku. Agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą naprzeciw problemom firm i oferują im profesjonalną pomoc. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

Wygląd firmowego fanpage’a

Aby marka firmowa była dobrze zapamiętana potrzebne jest stworzenie odpowiedniego logo, a następnie dodanie takiego identyfikatora graficznego na Facebooku. Oczywiście nie można polegać jedynie na samym logo, warto również skupić się na tym, aby ekspozycja sprzedawanych produktów zapadała w pamięć. Do tego celu najlepiej użyć zdjęcia w tle. Dobrze jest też zadbać o właściwą stylistykę graficzną zamieszczanych postów na głównej tablicy. Można stworzyć odpowiednią ramkę w której będą pojawiać się ciekawe cytaty lub inne treści. W ten sposób uzyskuje się pewną, rozpoznawalną spójność i z pewnością wpływa to pozytywnie na odbiór przez użytkowników.

Dostosuj czas i częstotliwość dodawania postów

Należy trzymać się pewnego harmonogramu dodawania postów. Dla jednego fanpage’a może to być jeden post na dzień, inny fanpage będzie preferował kilka postów na tydzień. Wszystko powinno zależeć od tematyki firmowej strony i branży firmowej. Przykładowo strona, która dostarcza najświeższe wiadomości z regionu powinna dodawać posty nawet kilka lub kilkanaście razy dziennie. Jeśli chodzi o dobór odpowiedniej godziny do publikacji to należy to już rozważyć w trakcie działania strony firmowej. Facebook udostępnia odpowiednie statystyki dzięki którym można oszacować to kiedy będzie najbardziej optymalny czas w którym dany post może uzyskać największy zasięg i najlepsze zainteresowanie wśród fanów.

Skup się na odpowiedniej tematyce i obierz cel

Dość często popełnianym błędem jest tworzenie i prowadzenie Facebooka w formie blogów o ogólnej tematyce. Należy obrać odpowiedni cel i skupić się na tym, aby w jego kierunku dążyć. Jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży to warto wybrać temat, który będzie oscylował wokół produktów firmy, więc od czasu do czasu będzie możliwość dodania treści związanej z reklamą konkretnego produktu i będzie to naturalna kolej rzeczy, więc powinno się to właściwie wkomponować w całą treść firmowego fanpage’a. Warto też przy okazji przeanalizować swoje błędy w postaci postów, które nie zdobyły zamierzonej popularności. Może warto z nich zrezygnować i zaplanować strategię od nowa?

Jak odnieść sukces na firmowym fanpage’u?