Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru telefonu konferencyjnego?

3 min czytania
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru telefonu konferencyjnego?

Biznes rządzi się swoimi prawami, tutaj różnego typu konferencje są na porządku dziennym, a w wielu firmach to podstawowy element komunikacji. Wykorzystywane do takich spotkań telefony konferencyjne są stale unowocześniane i już nie muszą koniecznie znajdować się ciągle w tym samym miejscu. Dzięki rozwojowi technologicznemu zyskały pełną mobilność, co znacznie zwiększa możliwości tych urządzeń.

Aby wybrać dobry telefon konferencyjny trzeba się nieco przyłożyć i zdobyć kilka bardzo istotnych informacji. Z pewnością to zadanie nie należy do najłatwiejszych, a dodatkowo wszelkie telefony biznesowe i telefony biurowe , jawią się jako sprzęty relatywnie kosztowne. Dodatkowo, zdarzają się takie firmy, które nawet nie wiedzą co to jest IP! Okazuje się, że przynajmniej kilka aspektów powinno być wziętych pod uwagę, kiedy planujemy odnaleźć telefon internetowy , który spełni nasze oczekiwania, a szczególnie jeśli należymy do grupy wymagających klientów.

Na co wpływa wielkość pomieszczenia konferencyjnego?

Okazuje się, że jednym z głównych kryteriów wyboru telefonu biurowego jest pomieszczenie, w którym przyjdzie mu funkcjonować. Urządzenie powinno zostać dobrane pod względem rozmiaru Sali konferencyjnej, co znacznie wpłynie na poziom pracy głośników oraz sprawi, że głosy wszystkich użytkowników będą prawidłowo zbierane. Błędy na tym etapie, mogą skutkować tym, że rozmówcy po drugiej stronie nie będą mogli być zrozumiani. Będzie trzeba pochylać się nad aparatem, a to na pewno nie będzie wygodne.

Jako, że sprzęt tego typu posiada wbudowane mikrofony, istnieje szansa bardzo komfortowej pracy w każdej sali do 30m2. Jeśli nasze pomieszczenie jest jednak większe, warto postawić na telefony, które umożliwiają podpięcie zewnętrznych mikrofonów lub dodatkowych systemów audio.

Liczba uczestników spotkania

Ilość możliwych rozmówców na konferencji, zazwyczaj warunkuje rozmiar dostępnego pomieszczenia. Chociaż zdarza się, że na wielkiej sali zasiądzie jedynie garstka osób, bądź też do bardzo małej wejdzie ich aż kilkadziesiąt. Bez względu na to, istotne by wszystkie wypowiedzi były słyszalne i zrozumiałe dla drugiej strony telekonferencji. Rozstawienie krzeseł oraz ich odległość od telefonu, także nie jest tutaj bez znaczenia. W wypadku, kiedy na konferencji pojawi się więcej niż dziesięć osób, a pomieszczenie jest dość duże, warto zaopatrzyć się w dodatkowe mikrofony zewnętrzne.

Zwróćmy uwagę z jaką technologią przyjdzie nam współpracować

Kiedy dokonujemy zakupu tego typu sprzętu, musimy orientować się jakie mamy możliwości technologiczne, a dokładnie jaka metoda łączności będzie przez nas wykorzystywana. Istnieje tutaj przynajmniej kilka opcji:

- Bramka VoIP(telefon IP)

- Analogowa linia lub port w centrali PBX

- Telefon stacjonarny bądź komórkowy

- Gniazdo jack albo port USB

Mobilność telefonu konferencyjnego

Konieczne zorientujmy się wcześniej, w jakich okolicznościach będzie funkcjonował telefon SIP lub jakikolwiek inny, który postanowimy zakupić. Czasami jest to jedynie sala konferencyjna lub gabinet prezesa. Jeżeli jednaka będzie on ciągle wędrował po różnych pomieszczeniach, warto pomyśleć o tym, że okablowanie może być problematyczne i ograniczy naszą swobodę. Niekiedy będzie wymagane też połączenie z telefonem komórkowym oraz możliwość pracy w każdym miejscu.

Kiedy urządzenie będzie funkcjonowało tylko w jednym miejscu, np. w sali konferencyjnej, nie potrzeba nam więcej niż model z zasilaczem, bez interfejsu. Jeśli siedziba firmy posiada jednak więcej pomieszczeń tego typu, a telefon potrzebny będzie w każdym z nich, najlepiej zaopatrzyć się w przenośny telefon DECT wraz z akumulatorem. W takiej sytuacji, baza wpięta do linii mieści się w jednym miejscu, a sam aparat może być przenoszony po całym przedsiębiorstwie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

elblagonline_kf